Een MedPAC-bijeenkomst over de status van Medicare Advantage die vrijdag werd gehouden, begon met cijfers over het aantal inschrijvingen en inzichten in het coderen van diagnoses, voordat het uitmondde in een controversieel debat over de kwaliteit van het rapport en of het programma een goede ontwikkeling is voor de gezondheidszorg in het land.
Brian Miller, een assistent-professor in de geneeskunde aan de John’s Hopkins University, stond centraal in de klachten over het statusrapport opgesteld door beleidsanalisten, met het argument dat het rapport alleen de negatieve kanten van het programma benadrukte en dat eerdere suggesties van hem niet in aanmerking zijn genomen. overweging.
Omdat Miller geloofde dat het rapport beslist anti-Medicare Advantage was, daagde hij de analisten uit om drie positieve dingen over het programma te noemen, waardoor de objectiviteit van het rapport in twijfel werd getrokken. Ze antwoordden dat ze streven naar evenwicht, en dat de commissie, een onpartijdige, onafhankelijke instantie die het Congres adviseert over Medicare, een lange geschiedenis heeft in het ondersteunen van particuliere plannen in het Medicare-programma. Toen voorzitter Michael Chernew, hoogleraar gezondheidszorgbeleid aan Harvard, probeerde het gesprek door te geven aan het volgende commissielid, hield Miller vol.
“Ik denk dat dit belangrijk is voor de publieke opinie, omdat het laat zien hoe evenwichtig we zijn en hoe we programma’s benaderen, en dit voelde niet echt heel evenwichtig”, zei hij. “Er zijn zeker genoeg slechte dingen die verbeterd moeten worden… Ik denk dat het opnieuw heel belangrijk is dat het een neutrale, doordachte beleidsanalyse is.”
Better Medicare Alliance, een belangenorganisatie ter ondersteuning van MA, verklaarde in het recente rapport “bezorgdheid” te hebben over de methodologie van MedPAC. Ze benadrukken hoe 99% van de patiënten de aanvullende voordelen heeft verbeterd in plannen met premies van $ 18.
“Vergeleken met de begunstigden van Medicare tegen vergoeding, hebben Medicare Advantage-begunstigden een lager inkomen, zijn ze medisch en sociaal complexer en wonen ze steeds meer in plattelandsgebieden”, zegt president en CEO Mary Beth Donahue in een verklaring gedeeld met Fierce Healthcare. naar aanleiding van de hoorzitting.
In de loop van de ruim twee uur durende discussie hebben veel leden zich tegen de beweringen verzet en de uitgebreide kijk van de analisten op Medicare Advantage in het rapport geprezen.
“Zo heb ik het eigenlijk niet gelezen”, zegt Stacie Dusetzina, hoogleraar gezondheidsbeleid van Vanderbilt, verwijzend naar de eerdere opmerkingen van Miller en erkent dat er niet veel gegevens zijn over Medicare Advantage in vergelijking met andere programma’s. “Medicare Advantage lijkt echt geweldig voor de begunstigden, maar als het niet geweldig is, is het eigenlijk niet geweldig. Het is vaak moeilijk te meten als het niet goed gaat, omdat het een relatief klein deel van de bevolking betreft.”
Ze legde uit dat leden die te maken krijgen met weigering van voorafgaande toestemming, of overgeleverd zijn aan ontoereikende netwerkaanbieders voor dure diensten zoals kankercentra, of deel uitmaken van een kleine populatie die onevenredig veel pijn ervaart die wordt veroorzaakt door MA. Veel patiënten overwegen niet tot welke gespecialiseerde netwerken zij toegang zullen hebben wanneer zij zich voor het eerst aanmelden voor MA-plannen. Ze stelde voor dat de commissie zou overwegen hoe ze negatieve ervaringen onder de aandacht kan brengen en deze via de kwaliteit van de beoordelingen van de begunstigden kan laten zien.
Miller suggereerde later dat het fee-for-service-programma een systeem voor kwaliteitstoezicht zou hebben dat vergelijkbaar is met het sterrenbeoordelingsprogramma van MA. Hij uitte ook zijn bezorgdheid over voorzitter Chernew.
“Het is mij niet ontgaan dat deze discussie vlak voor de CMS Medicare Advantage-tariefaankondiging plaatsvindt, die we de komende dagen tot weken kunnen verwachten”, zei hij. “De voorzitter heeft opgemerkt dat hij regelmatig communiceert met de CMS-leiding. Dit wekt de schijn – dat MedPAC een onafhankelijke, doordachte beleidsorganisatie is – wordt gekaapt voor partijdige politieke doeleinden, terwijl de analyse van de organisatie scheef lijkt te zijn om tot een uitgemaakte zaak te komen. conclusie, om politieke dekking te bieden voor een enorme verlaging van de MA-rente. Ik constateer de vele intellectuele inconsistenties in dit document, waar ik onnoemelijk veel uren aan heb besteed, die resulteren in intellectuele salto’s.’
Hij zei dat uit het rapport blijkt dat de overbelastingen onder de regering-Biden zijn verdubbeld.
“Tot welke conclusie moet ik komen: dat het CMS-leiderschap niet in staat is toezicht te houden op de MA-markt, of dat de recente en passende RADV-audits totaal ineffectief zijn? Ik heb het gevoel dat beide conclusies verkeerd zijn”, zei Miller, voordat hij een reeks van eerdere suggesties voor data-analyse en methodologische praktijken, zei hij, werd door de commissie grotendeels genegeerd.
Chernew zei tijdens de bijeenkomst dat het rapport alleen maar de feiten uiteenzet en geen conclusies trekt, en erkende dat MA populair is onder begunstigden vanwege “veel extra dingen” vanwege zowel efficiëntieverbeteringen als federale betalingen.
In een commentaar van commissielid Gregory Poulsen, senior vice-president bij Intermountain Healthcare, zei hij dat hij een “grote MA-fan” is, maar dat niet alle MA-plannen waarde toevoegen of gelijk zijn. Uit een door hem aangehaald onderzoek blijkt dat MA-abonnementen die eigendom zijn van of geïntegreerd zijn met aanbieders, beter presteren dan andere MA-abonnementen op 70% van de 114 meetgegevens. De succesvolle plannen zijn volgens hem uitstekend in het coderen en documenteren van risicoaanpassingen, of in het effectief beheren van de zorg om de kosten te verlagen.
Eén dia gepresenteerd door de analisten laat zien dat codering en selectie ervoor zorgen dat de MA-betalingen hoger zijn dan de uitgaven die zouden zijn gedaan in Medicare tegen vergoedingen. In 2024 zal de ongelijkheid naar verwachting het grootst worden tot nu toe, met een bedrag van 88 miljard dollar boven de uitgaven aan vergoedingen voor diensten.
Uit MedPAC-analyse bleek ook dat 52%, oftewel 31,6 miljoen mensen, van Medicare-begunstigden zijn ingeschreven voor MA-plannen. Hieruit bleek dat MA-inschrijvingen geconcentreerd zijn bij een paar grote bedrijven, wat de concurrentie mogelijk beperkt. Zoals MedPAC in het verleden heeft betoogd, stelt hun rapport dat het kwaliteitsbonusprogramma kostbaar is en de kwaliteit niet effectief beoordeelt. Betalingen aan MA-plannen hebben elk jaar toegenomen sinds 2015 en bereikte volgens KFF in 2023 een piek van 12,8 miljard dollar.
De commissie zei dat MA-plannen meer financiële prikkels hebben om meer diagnoses te coderen dan hun tegenhangers tegen vergoeding, wat leidt tot hogere betalingen en meer ongelijkheid tussen MA-plannen. Van 2020 tot 2022 vormden kaartbeoordelingen en beoordelingen van gezondheidsrisico’s bijna de helft van de MA-coderingsintensiteit. MedPAC beveelt aan om beoordelingen van gezondheidsrisico’s te elimineren uit risicoaanpassing om de ongelijkheid op de markt te compenseren.
“Naar mijn mening hebben we Medicare Advantage enorm te veel betaald”, zei Lynn Barr, oprichter van Caravan Health, tijdens de bijeenkomst. “Ik geloof dat dit is wat de data laten zien. We hebben MA toegestaan de markt te kopen. Daarom groeit MA. Het is niet omdat de kwaliteit zo geweldig is. Mensen houden niet van de voorafgaande toestemmingen, mensen laten hun plannen liggen. Veel. Dit is niet het grote, mooie succes dat iedereen zegt. We blijven beleid creëren dat mensen in deze plannen drijft.
“Ik denk dat we iets moeten doen om deze betalingen aan MA te verminderen,” voegde ze eraan toe.
Bijgewerkt: het verhaal is bijgewerkt om een citaat van Brian Miller, waarin hij de RADV-audits passend noemt, correct te transcriberen.